Handelsbetingelser

Firma oplysninger

Studio Buus

Cvr-nummer: 39435691

Frederiksdalvej 57, 8620 Kjellerup.

Danmarkjb@studiobuus.dk

Telefon nummer & tlf. Tid 10-12 på hverdage: 40851130 

Vi arbejder og handler under de retningslinjer og de love, der er udarbejdet af de danske myndigheder.

Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på www.studiobuus.dk

Betaling

Følgende kort kan bruges som betalingsmiddel:

  • MobilPay
  • Dankort
  • Visa Dankort
  • Visa Elektron
  • Visa
  • Eurocard
  • Mastercard
  • JCB
  • American Express
  • ViaBill

Beløbet hæves altid først på dit kort, når varen er afsendt eller dine varer er klar til afhentning på adressen.

Levering

Vi leverer med GLS & Postnord til enten pakkeshop eller til privat/arbejde.
Leveringstid er 1-3 hverdage.
Når du har afgivet din ordre til afhentning i butik får du en mail & sms, så snart den er klar til afhentning.
NB. Omkring meget travle dag - f.eks. Black Friday og jul - må der påregnes en lidt længere leveringstid.

Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du straks besked om dette.

NB. Vi går meget ind for genbrug og genanvendelse, så vi genbruger alt det forsendelsesemballage vi kan. Derfor kan du opleve at modtage en ordre, hvor kassen eller fyldet har været brugt før. Vi håber på din forståelse for dette.

Fragtpriser

For køb op til og med 499 kr. der leveres til pakkeshop: 49 kr.
For køb på 500 kr. eller mere, der leveres til pakkeshop: GRATIS
For køb af møbler - uanset pris: 500 kr. Bemærk at møbler kun kan leveres til privat eller arbejde, og dette kun til kantsten.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1) Har modtaget din vare,
2) Får den sidste vare i besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis eller
3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: jb@studiobuus.dk
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker pr. efterkrav.

Undtaget fra fortrydelsesretten

1) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2) Vi tager ikke fødevarer retur. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
NB. du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har modtaget denne. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen/varerne.

Du skal sende direkte til os med GLS eller Postnord - ikke til en pakkeshop. Og IKKE med DAO, da de tit leverer om natten, hvor vi ikke er her til at tage imod og de derfor indleverer i en pakkeshop, som desværre ikke altid er den, der er tættest på. Sender du til pakkeshop eller med DAO vil pakken blive sendt retur til afsender.

Vedr. returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for store møbler, som kun kan sendes, som volume pakke.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
For at modtage HELE købsbeløbet retur, må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Tilbagebetalingen foretages dog tidligst, når vi har varen retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Beløbet kan derfor IKKE refunderes til 3. mand.

Hvad skal du sende med tilbage

Husk at vedlægge en kopi af fakturaen eller anden dokumentation, hvor det fremgår, at du ønsker at returnere varen samt ordrenummer/reference nummer. Det er ikke nødvendigt at skrive konto oplysninger, da beløbet bliver tilbageført til det kort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Uafhentede pakker

Pakker der ikke hentes og derfor bliver sendt tilbage til os refunderes, dog fratrukket omkostningerne for håndtering af pakken - et fast gebyr på 100 kr.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.studiobuus.dk har du naturligvis altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt du skal reklamere

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi betaler fragtomkostningerne ved reklamation. Du skal blot - pr. mail - bede om en returlabel til GLS. Så sender vi denne til dig pr. mail, hvor du så blot printer denne og sætter på din forsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Klage adgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@wabisabi-living.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land en Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik


For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
navn, adresse, telefonnummer og e-mail

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne leverer varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Studio Buus og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ledelsen af Studio Buus har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.studiobuus.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Studio Buus har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Studio Buus via e-mail jb@studiobuus.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15/2 2023

Standart fortrydelsesformular:

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Studio Buus

Frederiksdalvej 57

8620 Kjellerup

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

_______________________________________________________________


Bestilt den: ___________________________

Modtaget den: ______________________________________


Forbrugerens navn: ________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: __________________________________________ Dato: ___________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)